Berria Taldeak egoera ekonomiko larriaz eta etorkizuneko proiektuez hitz egiteko bilera egin zuten larunbatean akziodun, irakurle eta harpidedunekin, Andoainen. Han azaldu zuten Zure ziztada behar dugu lelopean hasi den kanpaina. Helburua da urtean 100 euroko ekarpena egiteko prest daudenak 5.000 lagun lortzea.
Bere zirkulazioaren eta eraginaren neurriak eman ditu Berriak kanpaina abiatzeko orduan.
Ekonomikoki, berriz, larri dabil.
Azken urteotan, hedabideak sakon aldatzen ari dira. Egunkarien salmenta jaisten ari da (BERRIArena ez da hainbeste apaldu, harpidedunen leialtasunari esker), eta informazioa sarean jasotzen dutenen kopurua gora doa etengabe. www.berria.info webguneak, adibidez, batez beste 18.000 bisitari ditu egunero (175.000 bisitari bakar eta 500.000 bisita hilean). (...) Baina paperaren salmentaren eta publizitatearen jaitsierak (azken urteetan, %30 galdua da, 1.300.000 euro) oso egoera zailean jarri du BERRIA Taldea; sareko publizitateak ez du ematen, eta etorkizunean ere ez dirudi emango duenik www.berria.info gisako proiektu bati eusteko lain.
Dirulaguntzetan ere murrizketa larriak daude. Eusko Jaurlaritzako dirulaguntzaren murrizketa 538.199 eurokoa izango dela jakinarazi zuten larunbatekon bileran. Hala ere, Berriatik azpimarratzen dute:
Kanpainan ekarpenak egiteko: ure ziztada behar dugu
Lehenago Egunkaria eta geroago Berria bera sortu ziren garaian bezala, egiten duen lana, produktua eta betetzen duen tokia, kioskoan, funtzioa, garrantzitsuak direlakoan, diru laguntza publikoak murrizten ari diren honetan, eskakizun zabal bat egiten zaio erlauntzari, diru laguntza pribatu gisa.
nik ez dakit crowdfunging horrekin ahaidetasunik ote duen, baina bai elkarlan, kooperatibismo, auzolan edo elkartasunarekin.
Facebooken "I like" markatzea erraza da (ia 1.600 lagun ditu Sustatuk, 8.000 pasa Berriak); kontua da hilean 10 euro emateko prest ote gauden 5.000 lagun, nik dakidala, gaur jasotzen dugunaren truke. egungo enpresa taldeak bere funtzio edo lan hori jarraitu dezan.
Ni prest nago, ziztatu ditut.
Estimatzen dizkizuet galdera, aurretik emandako erantzunak eta erantzuteko eta gauzak argitzeko aukera hau.
Berriaren kanpaina ez da diru bilketa, ez behintzat diru bilketa hutsa. Diru ekarpenak eskatzen ditu noski, pentsatzen dugu urtean 100 euro jar ditzaketen bost mila lagunen ekarpenak jaso ditzakegula (beste moduak ere badira ekarpenak egiteko www.berria.info/berrialaguna/). Eta horiek lagun diezagukete datozen urteotako kontuak berdintzen, publizitate sarrerak asko murrizten ari direlako eta laguntza publikoak ere bai.
Baina horrekin batera dei bat ere bada kanpaina hau. Gure komunitateari ohar egin nahi diogu. Berria Taldearen inguru hurbileko komunitateari ez ezik, euskaldunok osatzen dugun komunitate handi horri, euskaraz bizi nahi duen horri, euskarazko hedabideak hautatu dituen komunitate horri ohar egin nahi diogu eta gogorarazi zein gai den, zein gai garen elkarrekin horrelako egitasmoak aurrera ateratzeko, zenbateraino gai garen erronkei aurre egiteko. Komunitate indartsu baten parte sentitzen gara, eta orain berriro indar hori gure inguruan sentitu beharrean gaude.
Gorputz sendoa behar dugu inguruan lan honetan segitzeko. Izan ere errealitatearen interpretazioa euskaraz egitea erabaki dugu, euskaraz ematen ari gara mundua beste hedabide gutxi batzuekin batera. Oso gutxi eta txikiak gara mundu zabalean, baina geuk, geure hizkuntzan eta geure erara kontatu nahi dugu mundua. Berria taldeko langileek sarri erakutsi dute beren ardura eta konpromisoa (hunkigarria ere bada lantegi nekez eta esker gaiztoko honetan hogei urte daramatenak oraindik hemen ikustea), eta jakitun gara konpromiso berori dutela gure irakurleek, harpidedunek, akzionistek, publizitatea egiten dutenek eta oro har, era bateko edo besteko laguntza ematen dutenek.
Hala erakutsi dute sarritan. Baina konpromiso horiek berretsi beharrean gaude. Gure komunitate honek jakitun izan behar du zenbat kostatzen den eta zenbat kostako den gero ere euskaraz hedabideak egitea; eta ez soilik egitea, ondo egitea, euskarri ezberdinetan egitea, interneten eta teknologia berriak erabiliz ere aurreko muturrean egoten saiatzea, erdaren pare aritzea.
Horregatik ez da soilik datorren urteetako gure kontuak berdintzen lagunduko diguten urteroko dohaintzak biltzea, ez. Dei bat egitea da gurean era batera edo bestera parte hartzeko, gure produktuak eta zerbitzuak kontsumitzeko eta gozatzeko ez ezik, osatzeko, zuzentzeko, erantzuteko... Denon artean egiten direlako hedabideak, eta bidenabar, denon artean ari garelako hizkuntza bizirik mantentzen, hizkuntza bizia egiten.
Egunotan martxan jarriko dugun gure webguneko atal berrian ikusiko dira Berrialagun egitearen abantaila zehatz batzuk. Baina zinez uste dugu horiek baino askoz gehiago ematen digula komunitate honen parte izateak.
Zure ziztada behar dugu.
Twitter bidez galdegin nizuen eta hemen berriz galdetzea gustatuko litzaidake, diru ziztada hau Crowdfunding ereduaren anaia, arreba, lehengusu edo aiderenbat ote den edo arnasa hartu ahal izateko diru bilketa soil bat.
Ematea ondo dago baina garaiak kontutan hartuz, Berriak berak ematen duenaz gain beste zerbait ere eskeini diezaioke ziztada egiten dion erleari.