Teknologia albisteak
2

GU ggenheim

Erabiltzailearen aurpegia
patxi lurra
2007-01-30 : 10:01

Guggenheim Bilbao Museoak 10 urteurrena ospatzeko publizitate kanpaina harrigarria kaleratu dau egunotan. Harritu nauena euskaraz pentsautako kanpaina dala, aldatzearren. Eta museoak nazinoartean deukon eragina kontuan hartuta, pozgarria da benetan albistea.

Museoaren webgunean sartuz gero, ikusi ahal izango dozue urteurrenari buruzko bannerra: "Ni" bat zirkulu batean agertzen da, ondoren beste hainbat "Ni"gaz batzen legez. Azkenean "Gu" handi bat ikus daiteke eta azpian "ggenheim Bilbao". Egia esan, oso imajinatiboa ez da, erraz-erraza eukien berba-jokoa. Baina egin dabe, konplexu bat baino gehiago astinduz ziur aski, kontrako eritxiak egongo ziran kanpaina abiatu baino lehen. Fijo ingelesez egiteko proposamenak be egongo zirala. Baina hor dago, hor gagoz.

Euskal Herrian erakunde, alkarte edo fundazino gitxik edukiko dabe Guggenheimek deukon inpaktoa mundu mailan. Horrexegaitik zeharo garrantzitsua izan da euren 10. urteurrenaren barri emoteko hizkuntzari egin deutsien publizitatea. Pentsau besterik ez dogu egin behar atzerrian (eta Herrian) zenbat pertsonak galdetuko deutsien euren buruei berba joko horrek zer demontre esan nahi dauan. Halaber, ingeles edo gazteleraren ondoan beste hizkuntza bat be, bertokoa, esistitzen dala kontuan hartzeko balioko dau.

Ikaragarria da honen moduko instituzino pribatu erraldoi sinpatiko batek esfortzu gitxigaz zer oihartzun itzela lor dezakeen geu bezalako hiztun ikusezinak munduan (eta etxean) agerrarazteko. Geuk "patetiko" nekaezinok sekulako lana eginez hamaika Korrika antolatzen lortzen ez doguna.

Bejondeigula eta goazen Korrika!

Erantzunak

Juan Luis Azkarate
2007-01-30 : 13:02

> Guztiz ados, Patxi, horrelako bizpairu ekintza 100 Korrika baino eraginkorragoak izan daitezke, batez ere kanpora begira. Hau ere izan beharko luke, ahal eta nahi izanez gero, euskarak jorratu beharko lukeen bidea.
Niri bannera berak dejà vu sentsazioa utzi dit, jadanik ia guztia asmatuta baitago publizitatearen munduan baina, tira, 'gubilbao' kontzeptua oso ondo pentsatuta dago, batez ere, aipatzen dituzun arrazoiengatik. Sartuz gero helbide honetan zuzenean sartzen zara 'gubilbao' microsite publizitario horretan.
Bitxikeria gisa, kurtsorea banner gainean ipiniz gero (museoaren webgune nagusian, kasu honetan) 'Banner Richard Serra' esaldia agertzen da. Kalkulatu zenbat kobratuko zuen lan honengatik.

joseba
2007-01-30 : 13:47

behingoz norbaitek euskaraz pentsatutako publizitatea egin duenez, poztu beharko dugu. baina pasatu gabe, mesedez.



kanpoan kanpaina horrek izango duen oihartzuna nahiko murritza da, ez gara hain garrantzitsu eta interesanteak. askoz eragin handiagoa du museoan bertan dauden azalpenak euskaraz ere egoteak eta, hori, hasieratik zaindu dute guggenheimen.



bestalde, korrika bezalako ahaleginak gutxitzea ez dago ongi eta, barrura begira, euskal herrira begira, alegia, funtsezkoak dira euskararen aldeko jai giroko aldarrikapen oro. museoaren kanpainaren anekdota da, ez askoz gehiago. hori bai, eskergarria.

Erantzun

Sartu