Etorkizuneko komunikatzaileen ezaugarriak landu ziren atzo Mondragon Unibertsitateko Huhezi fakultateko Komunikaldiak 08 jardunaldietan. Ikus-entzunezko Komunikazioa ikasten ari diren ikasleei, aurten kaleratuko baita lehen promozioa karrera horretan, aholkuak eman zizkieten bertaratuek.
Hainbat arlo jorratu dira: hedabide tradizionalak, Internet, komunikazio korporatiboa, eta ikus-entzunezkoak, ikasleek ikuspegi zabala atera dezaten zelan dagoen komunikazioaren merkatua.
Jardunaldietan barrena hainbat aholku aletu dira bihar-etziko komunikatzaileentzat:
Zenbait kasutan, egoera kezkatzeko modukoa da. "Lan egoera eskasarengatik, jende on asko uzten ari da profesioa", esan du Martxelo Otamendi Berriako zuzendariak. "Batzuetan irudipena dut unibertsitate irakasleak prestatzen ari garela, gure hainbat jende unibertsitatera egiten ari baita, lan erosoagoaren bila". Baina, aldi berean, egoera hobetu egin da, ikus-entzunezkoetan adibidez, non ekoiztetxeak hizketan ari dira, etorkizunean lana elkarrekin egiteko. "Egoera honetan, konturatu gara talentua babestu behar dugula", esan du Arri Granados K-2000ko arduradunetako batek, "eta sekulako ahaleginak egiten ditugu talde onak bizirik eusteko".
Digitalizazioak, bestalde, aukera gehiago irekitzen ari da. "Orain, bakoitzak bere kamera hartu eta film bat egin dezake, labur bat edo dokumental bat, eta hori irits daiteke, gutxienez, Interneten ikustera", esan du Asier Altuna zine zuzendariak. Hala ere, ikasleari komeni zaio gogoan izatea komunikazioaren merkatua oso aldakorra dela; lehen baino gutxiago akaso, baina aldakorra.
Goizeko lehen saioa eta arratsaldekoa mahai inguruak izan dira. Beraz, hizlariek ez dute testu bat ekarri. Haiek esandakoak, ordea, goian daude laburbilduta. Aldiz, izan dira beste bi hitzaldi, eta horien aurkezpenak ikus daitezke sarean:
Erantzun
Sartu