Fenomeno berria izan zen, inork espero ez zuena eta gizartea eta irakaskuntza sistema prestatu gabe harrapatu zituena. Hala laburtu du Amelia Barquin Mondragon Unibertsitateko irakasleak hogei urte atzera egin eta Hego Euskal Herriko ikastetxeetara Espainiaz haragoko ikasle etorkinak iristen hasi ziren garaia. Geroztik, esku bete lan izan du hezkuntza sistemak: integrazioa sustatu, ikasleak euskaldundu...
Badira hogei urte Espainiaz haragoko ikasle atzerritarrak Hegoaldeko eskoletan ugaritzen hasi zirela. 2001-2002an, 7.739 ikasle atzerritar —espainiar nazionalitatea ez zutenak— zeuden Hegoaldean, eta 2020-2021eko ikasturtean, 43.615. @UrdalletaIrati berria.eus/paperekoa/2017…
Nafarroan, ikasleen %4,3 ziren duela hogei urte, eta %9,6 dira egun; Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan, berriz, %1,4 ziren lehen, eta %8,7 dira orain.
Amelia Barquinek BERRIAri adierazi dionez, hezkuntza sistema gai izan da erronkari erantzuteko, baina zehaztu egin du: «Hezkuntza sistema bere osotasunean ez: ikastetxe batzuk».
Barquinen ustez badago zer hobetua: «Etorkinen seme-alabak ikastetxe batzuetan metatzea haien eskubideen kontrako ekintza da».
Hogei urte hauetako argi-ilunei buruzko erreportajea eta ikasle eta irakasle banari egindako elkarrizketak, gaur BERRIAn, @UrdalletaIrati-ren eskutik. berria.eus/paperekoa/2017…
«Egiten diren ikerketek erakusten dute segregazioa gure sistemaren ezaugarri bat dela, areagotzen ari dena eta bereziki larria dena». Ikasle etorkinak eta eskola, elkarrekin hazten berria.eus/paperekoa/2017… a través de @berria
EHtarron españolizazioa gero eta sakonagoa da abertzaleon laguntzaz. Ikasle "atzerritarrez" dihardu berriak. Bilbora datorren Atharratzetarra "atzerritarra" omen da, aldiz, Albacetetik etorritako espainiarra, Zeraindarrak bezain "autoktonoa". To hori! berria.eus/paperekoa/2017…
@Ortubekoa Lotsagarria da. Asimilazioa gero ta handiagoa da.
@Txikiteroa Ikaragarria. Españolek inposatutako markoa onartzen dugu, ez ideologikoki soilik, baita metodologikoki akats potoloa denean ere: hizkuntzaz edo euskal eskolaz ari garela, nola kontsideratu daiteke "autoktono" Alcobendaseko semea, baina "atzerr
@Ortubekoa Nahiz eta D ereduan batzuek eta besteek ikasi, dagoen nagusigo espainiarrak zein frantsesak ezin egiten du euskaraz egitea. Ez dute lotzen lurraldea euskararekin; ordea, kontrako noranzkoan bai. Heuk esan legez bertoko euskalduna arrotza eta gu
@Ortubekoa "Sare publikoko" eskola bezain asimilatzailea izango da, baina, ez gurea.Euren "neutraltasunak"erabat politikoa da:konstituzioa, Felipe VI.a,monarkia parlamentarioa eta abar. Politika ausartak behar dira dugun klase politikoa egiteko gai ez den
@Ortubekoa Leku batzuetan eta Bizkaiko maila batzuetan hori gertatzen da bai, beste batzuetan ez. Probintzia honetako errealitate politiko eta soziala ezagutzen baduzu, badakizu zer esan nahi dudan. Hala ere, ados nago arlo horretan lan asko dagoela egite
@Ortubekoa Jakina, espainolak gara (betidanik). Albaceteko jendea herrikide dira. Frantsestua bazara, ospa hara. Napoleon garaian konkistatu nahi giztuzten, euskararen aitzakiaz; egun, oraindik, orduko faxismotik sortutako abertzaleak leloleriak esaten di
Hogei urte dira Espainiaz haragoko ikasle etorkinak Hego Euskal Herriko ikastetxeetara iristen hasi zirela. @berria n kontatu dugu ordutik zein lezio ikasi dituen hezkuntza sistemak, baita oraindik zer dagoen hobetzeko ere. berria.eus/paperekoa/2017…
Hafsa Fenehara ikasleak argi du hezkuntzan ere arrazakeria egon badagoela. @berria berria.eus/paperekoa/1937…
Jaione Garaik ikasle etorkinekin lan egitea nolakoa izan den azaldu du @berria n. berria.eus/paperekoa/1989…
Segregazioaz : Ikasle etorkinak eta eskola, elkarrekin hazten berria.eus/paperekoa/2017… @BERRIAN irakurria
Pobreak eta etorkinen seme-alabak ikastetxe batzuetan metatzea haien eskubideen kontrako ekintza bat da; diskriminazioa da. Ez dago modurik hori justifikatzeko». berria.eus/paperekoa/2017… pic.twitter.com/hMSfVkdaVDMSfVkdaVD">pic.twitter.com/hMSfVkdaVD
Barquinek argi du zerk huts egin duen: «Administraziotik ez da neurririk hartu. Esku hartzerik ez dagoenean, esku hartze bat dago: korronte nagusiak agintzen du» pic.twitter.com/TuwqcdPDrO
«Nola erakarri ikasle horiek euskarara, zeharkako mezua hau bada: 'Bigarren mailako herritarrak zarete, eta ez zarete ikasle deseatuak, baina euskara ikasi, ze guri komeni baitzaigu». pic.twitter.com/kk3oBJNAmo
Erremedio batzuk ere proposatu ditu: esaterako, doakotasuna bermatzea, matrikulazio prozesuak kudeatzeko udal bulegoak sortzea eta «premia sozialei erantzuten ez dieten eskolak» ez finantzatzea.
Deustobarometro. 2021 negua. Herritarren iritzia Hezkuntza legeaz. Lehentasunak. pic.twitter.com/kylxMBtsmt
@Eiderberazadi Doakotasuna, zerena? Guztiok adostutako hezkuntza proiektu batena, edo edozein proiektu partikularrena?
Ikasle etorkinak eta eskola, elkarrekin hazten berria.eus/paperekoa/2017… Honen bidez: @berria
Ikasle etorkinak eta eskola, elkarrekin hazten berria.eus/paperekoa/2017… vía @berria
Ikasle etorkinak eta eskola, elkarrekin hazten @berria berria.eus/paperekoa/2017…
Ikasle etorkinak eta eskola, elkarrekin hazten. @UrdalletaIrati-ren hau @berria-n berria.eus/paperekoa/2017…
“Bigarren mailako herritarrak zarete, eta ez zarete ikasle deseatuak, baina euskara ikasi, ze guri komeni baitzaigu” berria.eus/paperekoa/2017…
Ikasle etorkinak eta eskola, elkarrekin hazten berria.eus/paperekoa/2017… Honen bidez: @berria
Amelia Barquin: «Etorkinen seme-alabak ikastetxe batzuetan metatzea haien eskubideen kontrako ekintza da» berria.eus/paperekoa/2017… @berria @MUnibertsitatea #HezkuntzaEraldatzen
Hezkuntza eta segregazioaren korapiloa #hezkuntza #segregazioa berria.eus/paperekoa/2017…
«Pobreak eta etorkinen seme-alabak ikastetxe batzuetan metatzea haien eskubideen kontrako ekintza bat da; diskriminazioa da». Are gehiago: pobreak eta etorkinen seme-alabak kuota gisa banatzea ere ez da egokia. Banatzekotan denak. Gureak ere bai. berria.eus/paperekoa/2017…
Erantzun
Sartu