Gaur, uztailak 21, 145 urte dira Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako Foruak ezabatu zirela. "Euskal foruak" esamoldea ez da zuzena: Batetik, Zuberoak, Baxenabarrek, Lapurdik eta Baionak beren foruak eta instituzioak Frantziako Iraultzan galdu zituzten; Nafarroa Garaikoak oso murriztuta geratu ziren 1841etik aurrera, baina geratutako pixarra ez zuten galdu.
Gaur 145 urte dira Euskal Foruak ezabatu zirela. Bai ote? Ziur historiak hala dioela, eta ez folkloreak? @ZMuseoa hor duzue, zuen duda -historiko, ez folkloriko- guztiak argitzeko prest. Folklorerako: kalegoi.com/alarde-foralak/
@KalegoiXabier @ZMuseoa Ez duzu uste, jaiak izaki, herriak erabaki beharko lukela zer ospatu eta zer ez? Gauzak zurrunak eta alda ezinak direla uste duzu? Determinismo historikoa jaien etorkizuna erabakitzeko, berez.
@elizabetaibar @KalegoiXabier @ZMuseoa Tira, garbi dago herriak erabaki behar duela noiz den jai eta zergatik. Baina herriari azterketa historiko zintzo, zehatz eta egiazkoak eskaintzea txarto iruditzen zaizu?
@Errekaldeberri @KalegoiXabier @ZMuseoa Ez, baina kalte egiten dio festaren eboluzio naturalari eta sektore inmobilistak sendotzen ditu. Askotan, beste erremediorik ez balego bezala aurkezten da eta ez da hala. Festa inklusiboa izan behar du eta historia
@Errekaldeberri @elizabetaibar @KalegoiXabier @ZMuseoa Azterketa zintzo, zehatz eta egiazkoak» Horra hor gakoa. Gertatzen dena da horiek kalera atera eta ondoren Irun 2022 planteatzea ez duela zer ikustekorik hiru helburu horiekin. Koherentzia da eskatze
@elizabetaibar @KalegoiXabier @ZMuseoa Irungo Alardearen afera oso modu orokorrean ezagutzen dut, ez dut nire burua gai ikusten maila horretako iritziak emateko. Baina zure argudioak kezkagarriak iruditzen zaizkit: zer da "eboluzio naturala", adibidez?
@Errekaldeberri @KalegoiXabier @ZMuseoa Ez naiz soziologoa baina oraingo eboluzioa ikusita, beste edozein naturalagoa litzateke. Garai batean alardea kentzeko zalantzak egon baziren, zerbaitegatik izan zen. Herri osoak ezin badu parte hartu ez da festa.
@JGaraialde @Errekaldeberri @elizabetaibar @ZMuseoa Bistan da oso gaizki azaldu dudala azaldu nahi nuena: nik ez diot "koherentzia historikoa" eskatzen Alardeari, edo oro har folkloreari; aitzitik ere, bial bereiztea nahi nuke, eta Alardeen kasuan ez erab
@JGaraialde @Errekaldeberri @elizabetaibar @ZMuseoa Historia ezin da egin "ad probandum", kasu honetan Alardeari jatorri, okerrago, motibo edota helburu zehatz bat esleitzeko: edozein errito folklorikoren helburua da -behar luke- egiten duen komunitatear
@JGaraialde @Errekaldeberri @elizabetaibar @ZMuseoa Baina horrek ez du historia akademikoki zorrotza ukatu edo mugatu behar: Antzuolan badakite Alardearen ustezko jatorria faltsua dela, eta Elorrioko errebonbilloek, eta berdin zaie. Bidasoaldean historia
@JGaraialde @Errekaldeberri @elizabetaibar @ZMuseoa Tira, txioak ez dira hau guztia argudiatzeko formatu egokia. ea hurrengo sarreretan argiago azaltzen ditudan.
Erantzun
Sartu