Ikasleek euskaraz aritzeko duten gaitasuna apaltzen ari da etengabe. Hezkuntza eragileek aspaldi zuten horren susmoa, eta hala berretsi du Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako ikasleen ebaluazio diagnostikoak; 2019an egin zuten azterketa Lehen Hezkuntzako laugarren eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako bigarren mailetan, eta emaitzak kezkagarriak dira.
Euskara ikasgelan: gero eta gutxiago eta okerrago berria.eus/paperekoa/1913… Honen bidez: @berria
@admeuskeraztald @berria PPk babestutako Patxi López lehendakariaren Isabel Celaá sailburuak gaizki deituriko hirueletasuna sartu zuen Euskadin, euskaraz murgiltzeari lekua kendu ziona, eta denboraren herena eskaini zion ingelesez sasi- murgiltze txarrari
Hezkuntza Sailak ezin du beste leku batera begiratu. Ezta irakasleok ere. @bildarratz berria.eus/paperekoa/1913…
Araban, Bizkaian eta Gipuzkoan, DBHko ikasleek ebaluazio diagnostikoan inoizko emaitzarik txarrenak lortu dituzte euskaran: %53k hasierako maila dute. Erabilera ere apaldu egin da adin eta egoera guztietan. @UrdalletaIrati berria.eus/paperekoa/1913…
@berria @UrdalletaIrati PPk babestutako Patxi López lehendakariaren Isabel Celaá sailburuak gaizki deituriko hirueletasuna sartu zuen Euskadin, euskaraz murgiltzeari lekua kendu ziona, eta denboraren herena eskaini zion ingelesez sasi- murgiltze txarrari.
@berria @UrdalletaIrati Kezkagarria, ezbairik gabe. Dena dela, irakasleen euskara maila ere neurtu beharko litzateke (baita eureb erabilera maila ere), neurri handi batean, nire ustez, ezinezkoa baita transmisio onik egotea, transmisorea kaxkarra bada ed
@JuanpeUra @berria @UrdalletaIrati Horrek ere zerikusia du, ziur, baina sinetsita nago are eragingarriagoa dela irakasleen euskara maila nahiz erabilera eskasa. Irakasle batek C1 egiaztapena edukitzeak ez du beraren euskalduntasuna bermatzen, eta euskald
@JuanpeUra @berria @UrdalletaIrati Zalantzarik ez horrek ere eragina duela, baina arazoa potologoa da. Gobernu horrek, adibidez, euskara C1 maila frogatutzat eman zien @upvehu eta @MUnibertsitatea ikasketak euskaraz egiteagatik. Eta @lurkuIlu-ren gobernue
@IbanAsenjo @JuanpeUra @berria @UrdalletaIrati @upvehu @MUnibertsitatea @lurkuIlu Horrek ez du DBHko euskara mailarekin zerikusirik.
@gaintzako @IbanAsenjo @JuanpeUra @berria @UrdalletaIrati @upvehu @MUnibertsitatea @lurkuIlu Nola ezetz? Gero irakasle izango direnei C1 maila oparitu zaie euskara ikasi beharrik izan ez dezaten. Zer irakatsiko dute gero?
@aitor_eu @IbanAsenjo @JuanpeUra @berria @UrdalletaIrati @upvehu @MUnibertsitatea @lurkuIlu Ados. Arrazoi duzue. Esan nahi nuen, nire ustez, irakasleen maila baino, ereduaren beraren arazoa dela. Ni ere, bidenabar, neurri horren kontra nago.
@berria @UrdalletaIrati Gure gazteek denbora librea gaztelaniarekin edo ingelesarekin ematen badute momenturo... Kontuan hartu beharreko datua dela ere uste dut.
@berria @UrdalletaIrati Ingelesa inposatzen digute lan egiteko balio duelako aitzakiarekin. Azkenean, umeak ingelesa gaizki ikasten dute, eta ez dute euskaraz hitz egiten eta galtzen dute.
@berria @UrdalletaIrati Erreportajean nire hitzak aipatu dira, eta zenbait kontu zehaztu nahiko nituzke nire azterketa/iritzia argitu nahian, ñabardura batzuk egin. Badakit. ez da erraza 10-12 lerrotara ekartzea ordu erdiko solasaldian esandakoak: non gai
@berria @UrdalletaIrati eta ñabardura egiten saiatzen zaren. Abiapuntua: egungo D ereduen ezaugariak asko aldatu dira 80. hamarkadakoekin alderatuta. Eredua orokortu en delako (4 ikasletik 1 jasotzetik 5 ikasletik 4 jasotzera) eta EAEko gizartea ere asko
@berria @UrdalletaIrati eta ñabardura egiten saiatzen zaren. Abiapuntua: egungo D ereduen ezaugariak asko aldatu dira 80. hamarkadakoekin alderatuta. Eredua orokortu en delako (4 ikasletik 1 jasotzetik 5 ikasletik 4 jasotzera) eta EAEko gizartea ere asko
@berria @UrdalletaIrati Ikasleen eta familien ezaugarriak aldatu dira: garai hartan ahalegin handia egin behar zuten familiek seme-alabak D ereduan eskolatu ahal izateko, geroago hautatu egiten zuten auzoko eskol(et)an aukeran zituzten ereduen artean.
@berria @UrdalletaIrati Ikasleen eta familien ezaugarriak aldatu dira: garai hartan ahalegin handia egin behar zuten familiek seme-alabak D ereduan eskolatu ahal izateko, geroago hautatu egiten zuten auzoko eskol(et)an aukeran zituzten ereduen artean. (3)
@berria @UrdalletaIrati Egun, jendeak horren alde egin duelako, auzo eta herri askotan aukera bakarra D eredua. Eskola berean era askotako ikasleak eta familiak ditugu; besteak beste, hizkuntza-asmo eta espektatibei dagokienez: eskolaren hizkuntza-irizpid
@berria @UrdalletaIrati Garai batean D ereduko ikasleek eta familiek euskara ikasteko eta erabiltzeko gogoa "seriekoa" zuten. Horrek asko laguntzen zuen hizkuntza-emaitzetan. Egun gogo hori elikatu egin behar da; familiekin solasean jardun, irizpideak par
@berria @UrdalletaIrati eta horrekin bat egin dezaten. Eskolako hizkuntza-xedeei, eta horietara ailegatzeko haiek egin behar duten ahaleginari, zentzua ikus diezaieten Ikasle guztiak euskaldun eleaniztunak izan daitezen erronka desiragarria baita; bai ika
@berria @UrdalletaIrati Era berean, asko aldatu dira irakasleen + ikastetxeen ezaugarriak. 80. hamarkadan D ereduko ikastetxeek eta irakasleek hizkuntza-helburuak erronla nagusitzat zuten; egun, D eredua orokortuta, berriz, egoera askotarikoa da. Irakasle
@berria @UrdalletaIrati Batzuentzako hizkuntza-helburuek lehentasuna dute gaur egun ere; beste batzuek berriz bestako erronkak jartzen dituzte erdigunean. Badira, halaber, hizkuntzaren nolabaiteko "naturalizazioa" bizi dutenak, beren bizi-ibilbidean (ikas
@berria @UrdalletaIrati ... ahal izan dutenak. Gainera, asko aldatu, zabaldu eta konplexuagotu dira hezkuntza-sistemak ikastetxeei eta irakasleoi egiten dizkigun eskakizunak: curriculuma aldatu, erronka berri ugari... Ondorioz hizkuntza-helburuak zentralt
@berria @UrdalletaIrati Gure Hezkuntza Sistemak anbizio handiko hizkuntza-xedeak ditu: euskaldun eleaniztunak izatea ikasle guztiak. Helburu desiragarria Egoera askotarikoa eta konplexua bizi dugu. Hizkuntza-helburak eta trataera erdigunean jartzea, berr
@berria @UrdalletaIrati Ikastetxeek baldintza egokiak behar dituzte hizkuntza-erronkari heltzeko. Besteak beste: * Denbora: talde-lana egiteko; praktikari buruzko gogoeta egin eta praktika optimizatuak irudikatu, inplementatu eta balioesteko. * Laguntza:
@berria @UrdalletaIrati Eta irakasle-plantila zabalak eta egonkorrak. Hainbat unetan bi irakasle gelan izateko, interakzioan eta elkarrizketan. Arnas luzeko egitasmo sendoari heldu ahal izateko: alperrik gal ez daitezen egindako gogoeta, landutako prest
Kezkagarria da ikasleek euskaraz aritzeko duten gaitasuna etengabe apaltzen ari dela ikustea. Egoera irauli behar dugu berria.eus/paperekoa/1913… @berria
Houston, Houston, arazo bat daukagu! (Eta Houstonek ez digu arazoa konponduko). berria.eus/paperekoa/1913…
Euskararen transmisioam , ARDATZAK (etxean, eskolan eta kalean) : - ERABILERA - KALITATEA - KULTURA - SOZIOLINGUISTIKA ---------- Euskara ikasgelan: gero eta gutxiago eta okerrago berria.eus/paperekoa/1913… Honen bidez: @berria
Xabier Payak, Garbiñe Ubedak, Iratxe Retolazak... argi eta garbi adierazi duten kontua da: hizkuntza sentitu egin behar da erabili nahi izateko, beraz, bihotzetik transmititu behar da.
Denbora daramagu honetaz ohartarazten: hau ez da une puntual bat, hau joera baten isla da. @UrdalletaIrati ren erreportajea, gaur, @berria n berria.eus/paperekoa/1913…
Bada, tamalez, hau ere gertatzen ari da. 'Euskara ikasgelan: gero eta gutxiago eta okerrago'. @UrdalletaIrati berria.eus/paperekoa/1913…
Datuek diote "Euskara ikasgelan: gero eta gutxiago eta okerrago", baina artikulu honetan Helena Baraibar ets Iñaki Biainen hitzetan jarriko nuke arrreta [harian entresakak] @berria berria.eus/paperekoa/1913…
@Etxenike_ @berria Jo, bada, guraso soil gisa, uste dut askok azken urteetan argi genuela gertatzen ari zena, ezta? Ea oraingoan benetan erreakzionatzeko balio duen.
@Etxenike_ @alderraiM @berria Orain Nafarroako eta Iparraldeko datuak falta zaizkigu. Seguraski alderdi batzuk antzekoak izango dira baina egoera soziolinguistikoak oso ezberdinak...
D eredua orokortzearekin bat, gurasoen, irakasleen eta ikasleen ezaugarriak aldatu egin dira. Gurasoek lehen D eredua «bilatu» egiten zuten, «ahalegin bat» egiten zuten; orain, «eskura» dute, eta hartan daude «bilatzen edo ulertzen» ez duten hainbat sendi
Irakasleak: badira hizkuntzari garrantzia ematen dioten irakasle militanteak, eta badaude hizkuntzaren halako naturalizazio bat bizi duten belaunaldi berriak. Hezkuntza sisteman ikasi dute euskaraz; gero irakasle hasi, eta ez dute hori erronka berezi gisa
Ikasleak euskalduntzeko, euskara bera ez ezik, euskal kultura ere irakatsi beharra dagoela: «Ikastola askotan mezu hori aspalditik jaso da, eta ahalegina egiten da euskara ez ezik euskal kulturarekiko atxikimendu eta ezagutza zabaltzeko eta hezkuntza sozi
Atzerritar jatorriko ikasle gero eta gehiago iristen ari dira ikasgeletara, horrek euskararen arloan dakarren erronkarekin. Haiek artatzeko baliabide falta: «Euskal hezkuntza sisteman ez dago behar adina baliabide migratzaileek dakarten hizkuntza aniztasu
Ikastetxeek aspaldi azpimarratu zuten eskolak bakarrik ezin duela, eta kanpoko jarduerak ere aintzat hartu behar direla. Adibidez tokian tokiko aisialdiko jardueretan hizkuntza irizpideak txertatzea edo pedagogia egitea umeekin eta gazteekin arituko diren
@Etxenike_ Paco Lunak eman zituen giltzarri nagusiak: gonzalolarruzea.com/2021/04/23/pac…
@Etxenike_ Esandakoarekin ados gehituko nuke:murgiltze eredu eraginkor berria behar da; digitalizio-kultur globalizazioaren eragina;euskal komunikazio esparru ahula;nazio kontzientzia falta; soziolinguistika gehiago; ikaslea subjektu bilakatuko duten meto
@gaintzako @Etxenike_ Bai, hala da, irakurri beharreko elkarrizketa. ???????? Eta, aipatu moduan, irakasle batzuen gabeziak ere aipatzen dira.
@Etxenike_ Aurreko belaunaldiak D eredua bilatzen zuen, hau da, euskarazko irakaskuntza bere haurrentzako. Gaurko belaunaldiak, ordea, D eredua eskuragarri dauka, baina handik at ez dira ezta euskarazko marrazki bizidunak lehenesteko kapazak izaten. (nire
.@higagasteiz topaketan aurreratu nuen: ikasleek gero eta maila apalagoak lortzen dituzte euskaran,eta erabilpena jeisten ari da. D eredua eremu soziolinguistikoko errealitatera egokitu behar da, eta A eta B ereduak betiko kendu. berria.eus/paperekoa/1913… @KikeAmonarriz//twitter.com/BGaraio">@BGaraio
Horrez gain, eskola inguratzen duten eremuek ere garrantzi handia dute, eta EJk aisialdiko eskaintzak euskaraz indartzeko programak bultzatu beharko lituzke (kultur ekintzak, telebista,zinema..). Eta noski,euskal Curriculumean sakondu,euskal kulturaren ir
Azkenik,arnasguneak. Gune soziolinguistiko erdaldunetan euskara bizirauteko oasi txiki horiek bermatzea ezinbestekoa da euskararen biziraupenerako. Lan asko egiteke
@Gasteiztar1 Artikulu honetan euskal hezkuntzaren gabeziak ezin hobeki xedatzen dira. gonzalolarruzea.com/2021/04/23/pac…
@Gasteiztar1 Artikulu honetan euskal hezkuntzaren gabeziak ezin hobeki xedatzen dira. gonzalolarruzea.com/2021/04/23/pac…
@gaintzako Mila esker Tokiko,begiradatxo bat emango diot ????
@gaintzako Mila esker Tonino,begiradatxo bat emango diot ????
@gaintzako Oso oso interesgarria,eta nik aipatu dudanaren harira: D ereduko haurrak aldatu egin dira eta eredua eremuko errealitatera egokitu behar da.oso esanguratsua da D ereduko ikasleen laurdenak hasierako maila baino ez izatea.
@Gasteiztar1 Bai, zeharo adierazgarria. Zerbait ere egin beharko da egoera iraultzeko.
@Gasteiztar1 @higagasteiz @KikeAmonarriz @BGaraio Hori da, lan asko egiteke. Baina norabide berean ez mesedez, oinarrizko paradigmen joera aldaketa bat beharrezkoa baita.
@IAbasolo @higagasteiz @KikeAmonarriz @BGaraio Erabat ados, bada garaia gai honi ganoraz behingoz heltzeko
@Gasteiztar1 @IAbasolo @higagasteiz @KikeAmonarriz @BGaraio Horiek dira berba zuzenak, Izaskun, "paradigma aldaketa". EAJrekin posible ote?
@Gilentx @Gasteiztar1 @higagasteiz @KikeAmonarriz @BGaraio Nik galdera horren erantzune argi dekot. Datu hauen aurrean “gizartea horrelakoa da” erantzun pasibo eta susterbakoa botatzen dutenek eta bere erabakien bidez emaitza hauetan eragiten duen politik
Diagnostikoa ikasgeletan egin da, baina konponbideak ikasgeletatik kanpoko eremua behar du oinarritzat. berria.eus/paperekoa/1913…
Euskara ikasgelan: gero eta gutxiago eta okerrago berria.eus/paperekoa/1913… Neumoniari kolakao! Poziktibity! Hanka ap… twitter.com/i/web/status/1…
Euskara ikasgelan: gero eta gutxiago eta okerrago disq.us/t/3z1ymsi
3 ideia: 1. Euskararen normalizazioak pradigma adaketa behar du. 2. Egungo euskara politiken egileak, despedituta! 3. Gehiengoaren botoak gure hizkuntza hiltzera kondenatzen badu, demokrazia txerri askara! berria.eus/paperekoa/1913…
@Gilentx plaza gehiago eta funtzionari gutxiago
Datu hauek lehendik datorren joera berresten dute. Euskara "irakastea" ez da nahikoa. Eskolak bakarrik ezin dio egoera honi aurre egin. Neurri orokorrak behar dira berandu baino lehen. berria.eus/paperekoa/1913…
"Euskal oasia"n dena ondo doala sinetsiarazi nahi digute, euskaraz inoiz baino jende gehiagok hitz egiten duela, baina errealitate gordina ezin da ezkutatu: ikasgeletan, gero eta okerrago. Alarmistak ez, errealistak bai. berria.eus/paperekoa/1913…
@naziogintza Errealitateari egin behar zaio so, ez datu estatistiko manipulatu eta interesatuei.
@naziogintza Errealitateari egin behar zaio so, ez datu estatistiko, manipulatu eta interesatuei.
@naziogintza Euskal herrian sekula ez da horrenbeste erdera hitzegin inposaketarik gabe.
Bizpahiru urtez daramatzagu gai hau mahi gainean ipintzen, datuak aspalditik dira ezagunak guztientzat eta guretzat @EHIkastolak aspaldi bihurtu da lehentasunezko gaia, erpin asko dituen gaia eta ez da erraza estrategiarik eraginkorrenak definitzea... berria.eus/paperekoa/1913…
Ikasleak euskalduntzeko, euskara bera ez ezik, euskal kultura ere irakatsi beharra dagoela: «Ikastola askotan mezu hori aspalditik jaso da, eta ahalegina egiten da euskara ez ezik euskal kulturarekiko atxikimendu eta ezagutza zabaltzeko eta hezkuntza sozi
«Ikastolen Elkarteak hizkuntza proiektua indartzea lehenetsi du». Horren bidez, hainbat ildo jorratu nahi dituzte: «Hizkuntza proiektua oso baliozkoa da, honen guztiaren inguruan hausnarketa, trebakuntza, estrategiak eta materialak bideratzeko, horien jar
Eta Legea, benetako murgiltze eredua gauzatuko duena, Hizkuntza-ereduek ezartzen dituzten desberdintasunak gaindituta. Ikasle guztiei bermatuko diena euskaraz osotasunean bizi ahal izateko maila, duten abiapuntua dutela, bizi diren errealitate soziolingui
Ezin da horrela jarraitu! Honek hausnarketa sakona, neurri eragingarriak eta baliabideak behar ditu berandu baino lehen. berria.eus/paperekoa/1913…
@paulbilbao 50 urtetan gureak egin du bide honetan, nik argi daukat, gaur egungo alderdi politikoek estrategia berdinarekin jarraitzen badute (euskara 2ren mailako arazo bat bezala ulertzen) euskara lehenesten dugunok mugimendu politiko berri eta zabal b
@paulbilbao Ez bagara gai euskararekiko militante izan behar garela ulertzeko,gure hizkuntzaren egoeraz jakitun ez garela argi dago. Telebista,irratia edota egunkariak gure informazio eta kontsumo iturri nagusi ez badira,nekez mantenduko dugu euskera mail
@paulbilbao Irakasle askoren,gehiegi nire aburuz,hizkuntza maila ertain baxua da. Gazteleratik eratorritako esaldi lar “txizatu egin da”(ene…????) eta haurrei euskara maila eskasa pasatzen zaie. Gurasoek,euren artean gazteleraz nahiz eta euskaradunak izan
@paulbilbao Hizkuntzarekiko kontzienziazioa galdu egin da,ez guztiz baina bai gehiegi. Denon artean egin behar dugu baina norberatik hasita,bai edo bai. #euskerazbizinahidut
@paulbilbao Unibertsitatean Ikerketa horretara bideratu, formakuntza sakona eta eraginkorra, material ugari... eta gizartean hainbat aldaketa
@paulbilbao Holako ondorioak ateratzeko, jakin ahal da zenbat ikastetxek parte hartu dute aurtengo ebaluazio diagnostikoan? Nik dakidala oso gitxi...
Datu oso kezkagarriekin gosaldu dut gaur. Ondo aztertu beharko dira zeintzuk diren arrazoiak. berria.eus/paperekoa/1913…
@jonmikellarra Hala da; ez dakit entzun ala irakurri nuen, baina elkarrizketa batean zioten egunen batean euskara hobea egingo luketela euskal musika taldeen abeslariek euren entzuleek baino. Ezin izan dut aipua aurkitu. Eta bidean gara!
@ElizondoJon Ez nago ados. #EuskalErrepublika egingarria eta ezinbestekoa da.
@negukobaratza ezinbestekoa bai baina egingarria...independentzia gerraren bidez irabaziko da edo ez da lortuko.
@ElizondoJon Ah, orduan Idiazabal gaztak botako dizkiegu katapultekin. Lasai, egina zagok.
@negukobaratza horregatik diot ez dela egingarria arrazoi desberdinengatik.
@ElizondoJon Ez nago ados. Gaurko testuinguruan, gehiengo zabal batek nahi badu, ez dago atzera bueltarik planto egin ezkero.
@ElizondoJon Ez nago ados. Gaurko egungo testuinguruan, gehiengo zabal batek nahi badu, ez dago atzera bueltarik planto egin ezkero.
@negukobaratza Hori ere ez dugu.
@negukobaratza @ElizondoJon Hala ere, bitartean egiterik badago. Beti. Mugak zorrotzak dira, eta soilik estatu propioak gaindituko ditu.
@AbsentaG @ElizondoJon #EuskalErrepublika.rik gabe, partxeak.
@negukobaratza @ElizondoJon Zalantzarik gabe.
«Zein garrantzitsua den tokian tokiko euskara zerbitzuek eta kirol erakundeek, adibidez, aisialdiko jardueretan hizkuntza irizpideak txertatzea». berria.eus/paperekoa/1913…
Hau oso larria da. Euskara ikasgelan: gero eta gutxiago eta okerrago | Gizartea | Berria berria.eus/paperekoa/1913…
@xabipaya @AitorElizagi Uste det ere berdin dula ze hizkuntza den, geoz ta okerrago denak
@aitrubio @xabipaya Baina ez da berdina, tokaio. Euskaran dago makaldia ????????
@xabipaya @AitorElizagi Ahal da izan, baina herri txikitan, igual desberdin Edo globalki ikusten degu arazoa, nere herrian gure garaitan baina euskera gehio entzuten da
Ez ote ditugu eskoletan ere arnasguneak behar?... berria.eus/paperekoa/1913…
Euskal Autonomia Erkidegoan, DBHko ikasleek inoizko emaitzarik txarrenak lortu dituzte euskaran. berria.eus/paperekoa/1913… facebook.com/adm.euskeraz.t… pic.twitter.com/Xvcv4vCBtbvcv4vCBtb">pic.twitter.com/Xvcv4vCBtbvcv4vCBtb">pic.twitter.com/Xvcv4vCBtbvcv4vCBtb">pic.twitter.com/Xvcv4vCBtb
@arrobasubnormal hontan DBH2ri buruz ari dira baina D ereduan aipatzen du erdiak eztuela lortzen. Eztakit, kezkagarria da ere hezkuntzak sistemak berak ezin bermatzea ikasleen euskara maila berria.eus/paperekoa/1913… pic.twitter.com/lN9hE3MBTI
Azken ikerketek diote egungo D eredua ez dela nahikoa gure haurrak euskalduntzeko... berria.eus/paperekoa/1913… #PantailakEuskaraz
Beraz, argi dago hezkuntzaz gain aisialdiak erabateko garrantzia duela hizkuntzaten jabetzan. Eta aisialdiaren zati handi bat pantailek xurgaturik bizi dute haur eta gazteek. #PantailakEuskaraz @PantailakEus pic.twitter.com/fF3l6WeNRc
Pantaila horietan euskararen presentzia hutsaren hurrengoa da. Ondorioz, haur eta gazteen erreferente gehienak ez dira euskaldunak. #PantailakEuskaraz
Euskaldunon erdiak baino gehiagok kontsumitzen ditugu streaming plataformak. Haur eta gazteen artean, ia %80ak. Haur eta gazteentzat eduki gehien bilatzen dituen ordainketa bidezko plataforma Disney+ da. #PantailakEuskaraz
Ice Age 6, Frozen 3, Spiderman: no way home, euskaraz behar ditugu. #disneyeuskaraz behar dugu. Oraindik ez al duzu sinatu? secure.avaaz.org/community_peti…
Erantzun
Sartu