Teknologia albisteak

Internetek eta sare sozialek sortutako karbono aztarna

Erabiltzailearen aurpegia
2018-05-08 : 09:10

Ozono geruzaren suntsipena edo emisio kutsatzaileak aztertzean, gutxitan pentsatzen dugu gure smartphone edo on-lineako jardueraren inguruan.

Karbono-aztarnak berotegi-efektuko gasen isuriak kuantifikatzea ahalbidetzen du atmosferara kaleratzen diren jardueren ondorioz, zerbitzuak betetzeko, enpresen funtzionamendurako edo produktuak fabrikatzeko. Kuantifikazio hori oinarrizko kontzientziazio tresna da beroketa globalaren jarduera bakoitzaren eragina aztertzeko.

Internet erabiltzaile kopuruak urtero errekorrak apurtzen ditu, baina hausnartu duzu tweet, iruzkin, mezu elektroniko edo Google bilaketa bakoitzeko CO2 kopuru txiki bat isurtzen duzula ere? Egungo jarduera digitala ez dago karbono-aztarna horretarik kanpo, nahiz eta banakako atalari begira aztarna txikia den, maila izugarrira iritsiko gara planetako sare eragin osoa batuz.

Gaur egun, datu-zentro ugari behar dira Lurreko Interneten obsesiozko eskaria elikatzeko. Beraz, energiaren eta karbonoaren igorpenen mailak ikusi ahal izango dituzu, gizarte-plataformen erabileratik sorturiko egiaztagiri interaktibo interesgarri honetan, Credit Angel-en sinadurarekin  segundoro ematen diren isurketak ikusiz artikulu honetan.

Gure mundu modernoan, Google edozein galderari erantzuna bilatzeko atea da. Ondorioz, bilatzailean segundo bakoitzeko  63.000 bilaketa egiten dira. Batez bestez bilaketa bakoitzarekin 0,2 g CO2 inguru sortzen da, emisio kopuru handia nabarmentzen dela.

Mezu elektronikoari buruz hitz egiten badugu, 2.5 milioi posta elektroniko baino gehiago bidaltzen dira segundo bakoitzeko, 4 gramo CO2rekin baliokidea dena. Hala eta guztiz ere, McAfee-tik, antibirusean espezializatutako enpresa, sartzen diren mezu guztien%78a spam dela eta urtero 62 bilioi nahigabeko mezu inguru bidaltzen direla azaldu dute.

Sare sozial ezagunenetako batzuk aztertzen direnean, Facebook-ek erabiltzaile bakoitzeko urteroko karbono emisioak 299 gramo CO2 direla adierazten du, hau da, kafe bat prestatzen edo kukurutxo bat prestatzeko isurtzen dena baino gutxiago. Lorpen hori oso ona da, baina hainbeste jendek erabiltzen duenean, emisio asko pilatu egiten dira. Bestalde, tweet bakoitzak 90 joule inguru kontsumitzen ditu, hau da, 0.02g CO2 emisioen baliokidea. Segundo bakoitzeko 8.000 tweet inguru argitaratzen dira Jack Dorsey-ren sare sozialean.

Youtuberi begira, The Guardian egunkarian argitaratutako artikulu batek erakutsi zuen ikusitako YouTube bideo 10 minutu bakoitzeko gramo 1 CO2 igortzen zela, edo 0.0017g segundoko.


Consumption and Resulting Carbon Footprint of the Internet by Credit Angel.

Erantzun

Sartu