Estilo nordikoko giroan, janari esperimentala zerbitzatzen duen jatetxe batean lan egiten du nire lagun Sandrak. Arratsaldean kafea hartzera doan jende gutxia terrazan eseri ohi dela aprobetxatuz, bere gustuko musika jarri ohi du garbitu eta afarietarako mahaiak prestatu bitartean. Arratsalde hartan Negu Gorriak entzuten ari zen laguna.
"Gure politikek hilotzaren irudia proiektatzen badute, nola sinetsarazi datozenei oraindik bizirik gaudela?" | Euskal musika berria.eus/paperekoa/1880… by Haizea Barcenilla via @berria
Gomendio txatxu bat: Irakurri Haizea Barcenillaren artikulu hau berria.eus/paperekoa/1880… @gorpuzkingz taldeko kanta hau entzuten duzuen bitartean ... badok.eus/euskal-musika/…
Ze ona Haizea Barcenillaren artikulu hau (ere) berria.eus/paperekoa/1880…
@gorka_bm Ba niri iruditu zait aurreiritziz betetako artikulua dela. Turistek "euskal musikaren" ikuspegi murritza izango dute, baina Barcenillak folklore musika gutxiesteak alor horretaz duen ezagutza (eza) edo/eta konplexuak jartzen ditu agerian.
@gorka_bm Ez da beharrezkoa denori gustatzea, ez euskalduna izateko halabeharrez maitatzea a capella kantatzeko euskal tradizioa, trikitixaren etengabeko emaria edo txistularien amalgamako erritmo bihurriak, baina euskal musika hori zerbait bada garaikide
@gorka_bm Eta bai, aldatu egiten da, esperimentatu egiten du eta globalizatu egiten da. Ez al da barregarria turistek musika hori eskatzeagatik oldartzea eta aldi berean ez dela globalizatzen leporatzea?
@gorka_bm Hemen azken batean "etiketa" borroka dago. Tradiziozko musika egiten duenak ez du beretzat esklusiboki aldarrikatzen "euskal musika" etiketa, baina abizen etnikoak ondorio hori izaten du, hemen eta munduko edozein tokitan.
@oaraolaza Ez zait iruditzen artikuluak musika hori egiten duenari buruz ezer dioenik (ezta folka gutxiesten duenik, bide batez). Turismoarekin lotuta euskal musikaren irudi jakin bat proiektatzeko joera dagoela azpimarratzen du. Eta nire ustez hori zapat
@gorka_bm Umm. Ahapaldi hau: "Euskal musika horrek ez du garaikidetasunik. Ez da aldatzen, ez da globalizatzen, ez du esperimentatzen. Ez dago gaur egungo mundurako prest. Ez daki rocka zer den, (...) Harriak jaso eta berriz erortzen uztearen antzekoa da:
@oaraolaza Bai, baina irakurri aurreko parrafoa. Kasu honetan "horrek" hitzean dago gakoa nik uste: iraganean iltzatuta geratu den musikaz ari da, ez zuk aipatzen zenuen bezala etengabe berritzen den folkloreaz
@gorka_bm Iraganean iltzatuta geratu den musikaren ideia hori eztabaidatu genezake, neurri berean poparen, rockaren, heavyaren edo jazzaren proposamen batzuk ere iraganean iltzatuta geratu direla ontzat emanez gero. Baina artikuluan ez da horrelako bereiz
@gorka_bm Barcenillak berak definitzen du zertaz diharduen: "folklorea edo folklorean oinarritutakoa, trikitia eta panderoa, txistua eta danbolina; hizkuntza magiko eta arrotzean ahoskatzen diren soinu misteriotsuak; (...) melodia exotiko baina leunak (al
@oaraolaza Ba hori: alboka ere folka da, baina ez da turistentzat salgarria. Nire ustez artikuluaren gaia da "euskal musika" gisa hartzen dela gure folkloretik turistentzako aproposa den zati hori bakarrik. Ez folkloretik aparteko musika, baina ezta folkl
@oaraolaza Badakit badagoela euskal folklorea sistematikoki arbuiatzeko joera bat gure artean. Esango nuke ni ere erori izan naizela horretan eta gero damutu izan naiz; baina ez dut uste artikulu honen kasua denik...
@gorka_bm Nik ez dut horrela ulertu (ez ulertzen) artikulua. Nire ustez artikuluak salatu nahi du turistentzat "euskal musika" gisa "folklorea edo folklorean oinarritutakoa" hartzen dela, eta erredukzionismo hori hautu okerra dela argudiatzeko musika mota
@gorka_bm NIk uste dut baietz erori dela horretan. Salatu nahi duena beste gauza bat izan daiteke, baina bere helburua betetzeko euskal folklorea mespretxatzen du. Eta hor bere burua salatzen du, euskal folklorea ez duela ezagutzen agerian jartzen baitu.
@gorka_bm Euskaldunon konplexu eta aurreiritzirik gabe, musikari jantzi eta berritzaileek gure folkloreko zenbait egitura erritmiko, doinu-segida eta aireak entzuten dituztenean gozatu egiten dute eta sakonago ezagutu nahi izaten dituzte.
@gorka_bm KwaZulura joan eta han polifonia estereo-total eta erritmo kutsagarriekin gozatzea, edo Nunaviken inuiten kantu dimorfiko eta perkusiboekin flipatzea abangoardista, irekia eta esperimentala da. Baina hona datozen turistei Maurizio Elizalden saga
@oaraolaza @gorka_bm Jakin nahiko nuke deskribatzen duzun erarekin zenbat diren gai (turista edo ez) deskribatzeko folk ezberdinak. Nik uste gakoa hori dela. Zer/nola "saltzen" den. (Ni ere erori izan naiz askotan folkaren aurrejuzguan)
@oaraolaza Ez dut uste inondik inora artikulua perspektiba horretatik idatzita dagoenik, benetan
@gorka_bm Arrazoia izango duzu, asmoa ez zen izango hori, baina konplexu hori, eta euskal folklorearekiko gutxiespena presente daude artikuluan nire ustez.
Ze ona Haizea Barcenillaren Artikulua: "Euskal Kultura Folklorea da, galdu ez dadin musealizatu dugun hondar exotikoa..." Euskal musika berria.eus/paperekoa/1880… via @berria
Euskal musika, badakizue. Haizea Barcenilla gaurko @berria-n: berria.eus/paperekoa/1880…
Erantzun
Sartu